Marketing jest kluczem do sukcesu – w końcu nawet jeśli prowadzisz najlepszą szkołę językową w kraju, rodzice muszą się najpierw o niej dowiedzieć, żeby móc zapisać swoje dzieci i poznać się na jakości zajęć. Dlatego tak konieczne jest stosowanie skutecznych działań promocyjnych. Jak to zrobić decydując się na współpracę w ramach franczyzy? W Early Stage Ci z tym pomożemy! W tym artykule opiszemy jakie strategie marketingowe są skuteczne dla franczyzy szkoły językowej, na podstawie tego, jak sami pomagamy osobom takim jak Ty rozkręcić swoją własną placówkę!
Podstawy wprowadzenia efektywnej strategii marketingowej dla franczyzy szkoły językowej
Zanim przejdziemy do opisywania poszczególnych strategii, musimy omówić podstawy – jak podejść do działań marketingowych. Oto kilka naszych porad:
- Zaplanuj dokładnie swoje działania z odpowiednim wyprzedzeniem – marketing jest żywy, czasem rzeczywiście trzeba reagować na bieżąco. Jednak, bez jasno określonego planu, wprowadzonego w życie w odpowiednim momencie, Twoje strategie mają o wiele mniejsze szanse na powodzenie. Dlatego w Early Stage przeprowadzamy szkolenia z działań marketingowych dla franczyzobiorców i udostępniamy odpowiednie materiały, aby umożliwić Ci zaplanowanie i wprowadzenie w życie działań w odpowiednim czasie.
- Połącz działania online i offline – planując wydarzenia offline, należy również pamiętać o korzyściach, które płyną z ich promowania za pośrednictwem kanałów i narzędzi online. Ich wykorzystanie umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców, a tym samym zwiększenie efektywności działań prowadzonych lokalnie.
Jakie są nasze sprawdzone strategie marketingowe dla franczyzy szkoły językowej? Nasza lista
Znając już podstawy, przejdźmy bezpośrednio do konkretnych przykładów. Jakie strategie marketingowe dla franczyzy szkoły językowej są efektywne? Oto lista naszych sprawdzonych i skutecznych taktyk.
- Budowanie marki osobistej – chociaż działanie pod szyldem Early Stage jest niewątpliwie atutem, prawdziwym kluczem do sukcesu jest zbudowanie silnej marki osobistej. Musisz zadbać, aby rodzice chcieli zapisać dziecko właśnie do Ciebie. Jak to osiągnąć? Organizując lekcje pokazowe, pikniki i inne aktywności dodatkowe oraz dbając o dobre relacje zarówno z uczniami, jak i rodzicami – po prostu zapewniając doskonałą obsługę klienta i przeprowadzając angażujące, ciekawe, jakościowe lekcje.
- Content marketing online – strona internetowa, profile w social media, newslettery, webinary, szkolenia – to wszystko powinno się zawrzeć w strategii marketingowej dla franczyzy szkoły językowej. W praktyce ciężko jest zadbać o to wszystko samemu. Dlatego w Early Stage to my zajmujemy się tymi działaniami!
- Rozdawanie materiałów promocyjnych – w przypadku działań lokalnych, warto zadbać o plakaty, ulotki, broszury, prezentacje czy rollupy i odpowiednio obrandować swój lokal (jeżeli prowadzisz zajęcia we własnym lokalu – możesz to też robić np. w salkach lokalnej szkoły podstawowej). Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego zapewniamy naszym franczyzobiorcom gotowe projekty takich materiałów!
- Gadżety marketingowe – warto również zapewnić uczniom Twojej szkoły gadżety w postaci obrandowanych długopisów, balonów, kalendarzy, kubków, skarpetek czy koszulek. Dzięki temu uczniowie i rodzice będą samoistnie szerzyć reklamę Twojej szkoły. W tym obszarze także otrzymasz wsparcie z centrali Early Stage.
- Widoczność w internecie – należy też zadbać o widoczność w internecie. Ten krok wymaga kompleksowych działań – od stworzenia wizytówki w Google, przez prowadzenie działań Google i Facebook Ads, aż po prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Choć może wydawać się to przytłaczające, nie martw się – w Early Stage przygotujemy Twoją kampanię reklamową i zapewnimy Ci regularne wsparcie i możliwość konsultacji z naszymi specjalistami do spraw marketingu!
- Nowe technologie – e-dziennik, aplikacje muzyczne, narzędzia do samodzielnego utrwalania materiału – posiadając te wszystkie programy, łatwiej będzie Ci przyciągnąć rodziców do Twojej szkoły. W pojedynkę mogą być one co prawda niemałym wydatkiem, dlatego w Early Stage zapewniamy je wszystkim franczyzobiorcom!
- Tworzenie społeczności – najważniejsze na koniec – budowanie społeczności wokół Twojej szkoły językowej. Nie chodzi tu tylko o docieranie do rodziców, ale również wspieranie lektorów, chociażby poprzez webinaria, szkolenia, bloga czy dedykowane grupy na Facebooku.
Wiesz już, jakie skuteczne strategie marketingowe stosujemy w naszej franczyzie – dołącz do Early Stage!
Wszystkie te strategie wdrożymy wraz z Tobą w Early Stage! Dzięki tak kompleksowej pomocy jesteś na dobrej drodze do sukcesu. Nie czekaj – sprawdź warunki naszej franczyzy edukacyjnej i spełnij swoje marzenie o prowadzeniu własnej szkoły języka angielskiego!
Chcesz poznać szczegóły? Zadzwoń: 886 876 089 lub napisz: franczyza@earlystage.pl