Prowadzenie szkoły językowej, choć jest marzeniem wielu lektorów, nie jest proste – wymaga konkretnych zdolności, zarówno „twardych”, jak i „miękkich”. W końcu jakkolwiek byśmy tego nie nazwali, jest to prowadzenie działalności gospodarczej. Jeżeli zdajesz sobie z tego sprawę i zastanawiasz się, czy jest to coś dla Ciebie, przeczytaj ten artykuł. Omówimy tu jakie umiejętności i cechy powinien posiadać franczyzobiorca szkoły językowej.
Franczyza w Early Stage – co musisz wiedzieć?
Franczyza to krok w przód dla wielu lektorów – rozpoczęcie pracy na własny rachunek. Wymaga zarówno doświadczenia w pracy w szkole językowej, jak i umiejętności efektywnego zarządzania. Dlatego nie każdy powinien od razu podejmować się takiego wyzwania.
Do współpracy z nami zapraszamy osoby, które spełniają określone kryteria pozwalające na efektywne prowadzenie własnej szkoły – dołącz do nas, jeśli:
- jesteś lektorem lub nauczycielem angielskiego gotowym na nowe wyzwania,
- udzielasz prywatnych lekcji języka angielskiego (korepetycji) i jesteś zorientowany/a na rozwój i zmiany,
- jesteś osobą związaną z edukacją, posiadasz doświadczenie w nauczaniu i świetnie znasz język angielski,
- posiadasz już własną szkołę językową i myślisz o rozwinięciu jej poprzez dołączenie pod szyld renomowanej marki.
Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać franczyzobiorca szkoły językowej?
Po tym krótkim wstępie możemy przejść do omówienia umiejętności i cech charakteru kluczowych dla franczyzobiorców szkoły językowej. Zobaczmy, co jest absolutnie konieczne dla przyszłych właścicieli szkół języka angielskiego:
- Doskonała znajomość języka angielskiego – prowadząc szkołę językową, często samemu prowadzisz zajęcia. Dlatego wysoki poziom języka angielskiego jest niezwykle ważny – w końcu będziesz uczyć dzieci i młodzież o różnym poziomie zaawansowania.
- Umiejętności pedagogiczne – skoro jesteśmy w temacie zajęć, to musimy wspomnieć, że sam angielski nie wystarczy – musisz umieć przekazywać tę wiedzę innym.
- Doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego – koniecznie musisz też mieć doświadczenie w nauczaniu języka. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, z jakimi problemami borykają się uczniowie i lektorzy, co pozwoli Ci stworzyć optymalne warunki do nauki.
- Doskonała znajomość języka polskiego – chociaż nie będziesz uczyć polskiego, to musisz się nim świetnie posługiwać. Bez tego nie będziesz w stanie zadbać o doskonałą komunikację pomiędzy Tobą a rodzicami, uczniami czy naszą centralą.
- Znajomość lokalnego rynku edukacyjnego – przysłowiowo mówiąc, musisz wiedzieć, co w trawie piszczy. Ta wiedza umożliwi Ci dostosowanie strategii marketingowej dla Twojej franczyzy szkoły językowej, tak aby była możliwie najskuteczniejsza.
- Zorientowanie na rozwój biznesu – szkoła językowa to nie tylko nauczanie, to cały biznes. Aby ją skutecznie prowadzić, musisz mieć zorientowanie i plan na to, jak ją dalej rozwijać.
- Swoboda w nawiązywaniu relacji – budowanie relacji z uczniami i rodzicami jest kluczem do sukcesu szkoły językowej. Jest to jedna z najważniejszych wyznawanych przez nas wartości. Dlatego, jeżeli chcesz podjąć się tego wyzwania, musisz wykazać się otwartością na ludzi i łatwością w nawiązywaniu trwałych relacji.
- Sumienność i dobra organizacja pracy – prowadząc własną szkołę językową, musisz wykonać się zdolnością planowania czasu. Jest to jedna z najważniejszych cech franczyzobiorców – w końcu w tym wypadku, nie będziesz mieć przełożonego, który zrobi to za Ciebie.
- Otwartość na wyzwania i chęć poszerzania działalności – choć na początku Twoja szkoła może być mała, z czasem wzrośnie potrzeba zatrudniania nowych lektorów. Co więcej, może przyjść moment, w którym warto będzie otworzyć drugą filię. Dlatego otwartość na wyzwania i chęć rozwijania Twojego biznesu są kluczowe. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
Dodatkowe cechy i umiejętności franczyzobiorcy szkoły językowej
Poza wymienionymi wyżej cechami i umiejętnościami, które są absolutnie konieczne do skutecznego prowadzenia własnej placówki, są też zdolności, których nie musisz posiadać, ale bardzo Ci pomogą. Co konkretnie mamy na myśli?
- Doświadczenie w nauczaniu grupowym – pomoże Ci organizować pracę lektorów i prowadzić zajęcia – szczególnie, że nasze grupy liczą 8-12 osób.
- Rozwinięte kompetencje liderskie – ułatwią Ci zarządzaniem zespołem lektorów, jak i całą szkołą.
- Dystans – nie zawsze wszystko pójdzie po Twojej myśli, często nie z Twojej winy. Dlatego warto mieć dystans, aby nie zamęczać się niepowodzeniami, na które nie masz wpływu.
- Autentyczność, energia, uśmiech – te trzy umiejętności pomogą Ci zjednać serca rodziców i dzieci, budując tym samym Twoją własną markę.
Chcesz zostać franczyzobiorcą szkoły językowej? Dołącz do Early Stage!
Jako renomowana, znana w całej Polsce sieć szkół języka angielskiego zapewnimy Ci wszystko, czego potrzebujesz, aby Twoja szkoła odniosła sukces. Od materiałów marketingowych, przez szkolenia dla lektorów, aż po stałe wsparcie naszych specjalistów w centrali – dołącz do naszej franczyzy edukacyjnej i z powodzeniem załóż swoją własną szkołę języka angielskiego!