Decyzja zapadła – realizujesz od dawna wymarzony plan i otwierasz własną szkołę językową. Formalności załatwione, pracownicy podpisali umowy, lokal gotowy do przyjęcia pierwszych uczniów. Ale jak ich do siebie przekonać? Czym zachęcić do wybrania właśnie Twojej placówki? Jak promować swoją szkołę językową? Oto 5 podstawowych wskazówek!
1. Niech Cię zobaczą!
Zanim zaczniesz działać w Internecie i prasie, pokaż się w realnym świecie! Choć może wydawać się to banałem, widoczny z daleka szyld z nazwą i przedstawieniem rodzaju działalności może zainteresować klienta bardziej niż włożona za wycieraczkę ulotka. Większość z nas pokonuje regularnie te same trasy (zwłaszcza dom-szkoła-praca-dom), dlatego naszej uwadze z pewnością nie umknie nowy, przyciągający uwagę baner na mijanym każdego dnia budynku lub skrzyżowaniu. Sprzyjająca klientowi lokalizacja może sprawić, że sam zainteresuje się naszymi usługami i zapyta o ofertę. Dla każdego z nas, czas jest wartością na wagę złota, dlatego szkoła językowa w pobliżu domu to coś, co rodzic zawsze weźmie pod uwagę. Kilka banerów reklamowych naszej placówki w okolicy, pomoże skutecznie zaistnieć w świadomości potencjalnego klienta.
2. Nie ma Cię w Google? Nie istniejesz
Pierwsze, co robisz, gdy chcesz znaleźć fryzjera, lekarza, sklep z ekologiczną żywnością, numer do weterynarza to…? Oczywiście Google. Szukamy tam wszystkiego – od butów, przez kosmetyki, książki, agd, aż po konkretne usługi w okolicy. Rozpoczynając działalność, stwórz zatem wizytówkę swojej działalności na mapach Google. Dzięki temu, wyszukiwarka będzie pokazywać potencjalnym poszukiwaczom „szkół językowych dla dzieci w Warszawie” m.in. Twój adres. Jeśli ktoś trafi do Ciebie poprzez wpisanie nazwy szkoły, dobrze, aby otrzymał wszystkie niezbędne informacje o Twojej firmie.
W wizytówce Google, którą możesz stworzyć bezpłatnie, masz możliwość uzupełnienia podstawowych danych: adresu, numeru telefonu, adresu strony internetowej, a także godzin otwarcia czy rodzaju usług. Z łatwością dodasz również zdjęcia przedstawiające Twoją placówkę z zewnątrz, jak i od środka. Także w tym miejscu Twoi obecni klienci mogą zostawiać swoje opinie. Zachęć ich do napisania kilku miłych słów o jakości prowadzonych przez Ciebie zajęć. Większość konsumentów patrzy na to, jak oceniają nas inni. Wykorzystaj to w swojej promocji.
3. Strona internetowa? Tak, poproszę!
Wizytówka Google to jedno, ale pełną informację na temat Twojej szkoły najlepiej podać na własnej stronie internetowej. Zresztą, pomyśl – którą szkołę wybrałbyś dla swojego dziecka? Tę, która posiada profesjonalną i przyjazną użytkownikowi witrynę, zawierającą program zajęć, ofertę cenową, opinie użytkowników, zdjęcia sal, filmiki z zajęć czy anonimową placówkę, o której wiemy tylko tyle, że istnieje? Wybór jest oczywisty, oczywiście na etapie poszukiwań – nie wspominamy tutaj o jakości zajęć, bo przecież nic o niej jeszcze nie wiemy.
Redagując treści na swoją stronę internetową, pamiętaj o tym, aby były one czytelne dla odbiorcy i pisane prostym, przyjaznym językiem. Oprócz danych kontaktowych czy regulaminu szkoły, opisz zamysł swojej działalności, w którym przekonasz swoich potencjalnych uczniów do wyboru właśnie Twojej szkoły:
- wskaż swoje mocne strony (doświadczenie, obycie z językiem poprzez mieszkanie przez x lat w Londynie, nauka przez zabawę i eksperymenty, a nie klasyczne lekcje, itp.),
- pokaż osiągnięcia (kursy, szkolenia, wyjazdy zagraniczne, współprace, osiągnięcia uczniów),
- określ cele, które zamierzasz zrealizować (np. przygotowanie dziecka do egzaminu ósmoklasisty czy swobodnego wypowiadania się w określonych tematach).
W skrócie: pokaż, kim jesteś i co dziecko lub dorosły może zyskać, wybierając właśnie Twoją szkołę.
4. Media społecznościowe i budowanie wizerunku w sieci
Przedłużeniem treści ze strony internetowej mogą być materiały publikowane w Twoich mediach społecznościowych. Załóż profil na Instagramie, Facebooku, TikToku (to kanał, za pomocą którego na pewno dotrzesz do młodzieży!), pokazując swoją szkołę „od kuchni”. Filmy z fragmentami zajęć, relacje live podczas, których będziesz komunikować się ze swoimi uczniami, ciekawe grafiki edukacyjne z języka angielskiego (np. frazesy z tłumaczeniem i przykładami zastosowania w konkretnych sytuacjach), zadania do wykonania w domu przez uczniów, ale i osoby chcące się czegoś nauczyć. Pomysłów nie sposób zliczyć – wszystko zależy od Twojego zaangażowania i kreatywności. A im ich poziom wyższy, tym większe zainteresowanie szkołą. Dbaj o to, aby Twoje social media po prostu żyły i inspirowały! Możesz stworzyć także grupę na Facebooku, przeznaczoną tylko dla uczniów i ich rodziców, na której znajdą się zdjęcia, ogłoszenia, dodatkowe materiały edukacyjne.
5. Ulotki z pomysłem
Czy drukowana ulotka to przeżytek? Nie, jeśli zaprojektowana jest z pomysłem! Umieść na niej coś specjalnego, czym zachęcisz klienta do bezpośredniego kontaktu. Gdzie je rozpropagować? Najlepiej w miejscach, w których najczęściej bywają rodzice oraz dzieci czy młodzież, czyli: w przedszkolach, klubach sportowych, szkołach muzycznych/tanecznych, sklepach z artykułami dziecięcymi czy księgarniach. Rozejrzyj się dookoła i poszukaj firm o podobnym profilu klienta. Możesz rozwiesić tam także plakaty, rozdać vouchery, przeprowadzić spotkanie pokazowe itd.
6. Skorzystaj z doświadczenia innych
Wszystkie powyższe formy promocji są dla Ciebie atrakcyjne, ale samodzielne prowadzenie tego typu działań trochę Cię przerasta? Decydując się na franczyzę edukacyjną z Early Stage, możesz liczyć na know-how oraz nasze wsparcie marketingowe. Bazujemy na wieloletnim doświadczeniu, które przekłada się na osiągane wyniki.
Naszym franczyzobiorcom oferujemy:
- Brak opłaty wstępnej i bardzo korzystne warunki współpracy.
- Sprawdzony model finansowy, przynoszący zwrot już w pierwszym roku prowadzenia szkoły.
- Gotowy program nauczania oparty o sprawdzoną metodę Joanny Zarańskiej – autorytetu w dziedzinie nauczania języka angielskiego.
- Bogaty zestaw autorskich materiałów dydaktycznych.
- Dostęp do narzędzi online, będących wsparciem w prowadzeniu szkoły (aplikacja muzyczna, e-dziennik, umowy online, interaktywne platformy dla dzieci).
- Bezpłatne szkolenia oraz całoroczną opiekę metodyczną.
- Know-how prowadzenia szkoły językowej oraz doradztwo i wsparcie administracyjno-marketingowe.
- Wzory wszystkich materiałów marketingowych, takich jak ulotki, plakaty, wizytówki, gadżety firmowe spójne z naszą identyfikacją wizualną.
- Wsparcie w planowaniu działań marketingowych dostosowanych do wybranej lokalizacji – inne w małych miejscowościach, z mniejszą konkurencją, inne w dużych miastach, gdzie szkół jest bardzo dużo.
- Nowoczesną i praktyczną stronę www, prowadzoną przez zespół kreatywny Early Stage, na której każdy franczyzobiorca może prowadzić swoją podstronę.
- Media społecznościowe prowadzone przez zespół kreatywny Early Stage.
- Blog – pełen inspiracji dla wszystkich rodziców oraz uczniów Early Stage, do którego możesz odsyłać swoich klientów.
Jeśli myślisz o założeniu swojej szkoły językowej lub już taką prowadzisz, ale chcesz się z nami rozwijać – daj znam znać. Zapraszamy do kontaktu mailowego: franczyza@earlystage.pl lub telefonicznego: 734 219 412.