Przeczytaj w 4 minuty 19.01.24

Szkoła językowa w systemie franczyzowym krok po kroku

Własna szkoła językowa to marzenie wielu przedsiębiorczych lektorów języka angielskiego. Dziś, dzięki wykorzystaniu systemu franczyzowego, łatwiej niż kiedykolwiek można zrealizować ten cel, dając sobie szansę na sukces zawodowy oraz ekonomiczny. W tym wpisie odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania i pokażemy, jak w praktyce może wyglądać działalność w ramach edukacyjnej sieci franczyzowej.

Co to jest franczyza?

Franczyza jest systemem sprzedaży towarów, technologii lub jak w przypadku prywatnych szkół językowych – usług, którego podstawę stanowi nieustanna i ścisła współpraca dwóch, niezależnych finansowo i prawnie podmiotów gospodarczych, czyli firm – franczyzodawcy i franczyzobiorcy. W ramach udzielonej licencji partner wiodący umożliwia wykorzystanie swojej nazwy/marki, identyfikacji wizualnej, a przede wszystkim – przekazuje sprawdzone metody pracy, udziela wsparcia marketingowego i organizacyjnego.

Rozpoczęcie współpracy z siecią franczyzową pozwala zmniejszyć ryzyko prowadzenia działalności dzięki wykorzystaniu rozwiązań sprawdzonych przez inne firmy działające w ramach sieci. Unikniesz wielu nietrafionych i często kosztownych decyzji, zyskując jednocześnie tak cenne poczucie bezpieczeństwa. Ponadto, wykorzystanie rozpoznawalnej marki oraz wsparcie marketingowe ze strony franczyzodawcy, pozwala ograniczyć wydatki na ten cel. Dzięki franczyzie możesz skupić się na tym, co jest naprawdę ważne – Twoich uczniach.

Czym kierować się przy wyborze franczyzodawcy?

Poszukując odpowiedniego partnera do współpracy, warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które będą miały kluczowe znaczenie dla powodzenia przedsięwzięcia, jego wyników ekonomicznych… a także Twojej satysfakcji.

Przede wszystkim, sprawdź i porównaj ofertę franczyz edukacyjnych dostępnych w Polsce i postaraj się, by franczyzodawca, z którym rozpoczniesz rozmowy wstępne, był podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku, z doświadczeniem w działaniu, sprawnie zarządzającym własną firmą oraz udzielającym swoim franczyzobiorcom wsparcia na właściwym poziomie. Tak właśnie działamy w Early Stage! Jako szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży możemy poszczycić się blisko 30-letnim doświadczeniem w zarządzaniu placówkami edukacyjnymi, marketingu, administracji oraz budowaniu marki. Współpracujemy aktywnie z ponad setką franczyzobiorców, którzy prowadzą przeszło pół tysiąca(!) placówek w całej Polsce.

Dobrze jest w procesie wyboru partnera franczyzowego, wnikliwie zbadać ofertę współpracy, pamiętając że Twoja firma to projekt wieloletni – musi się w nim znaleźć miejsce zarówno na rozwój i szkolenie, jak i możliwość osiągania satysfakcjonujących dochodów (najlepiej już od pierwszych tygodni) oraz czas… na odpoczynek. A osiągniesz to wtedy, gdy franczyzodawca zapewniający Ci dobre warunki współpracy, zabezpieczy także choćby kwestie związane z reklamą czy organizacją szkoleń dla Ciebie oraz Twoich pracowników lub zaoferuje gotowe wzory umów z klientami. To naprawdę ułatwia codzienną pracę!

Na co zwrócić uwagę w umowie franczyzowej?

Wybierając franczyzodawcę możesz skorzystać z naszej sugerowanej listy zagadnień, które warto poruszyć podczas rozmów lub analizy otrzymanych dokumentów. Wszystkie te elementy składają się na pakiet franczyzowy, który powinien znaleźć odzwierciedlenie w umowie franczyzowej, regulującej zobowiązania obu stron:

  • Zgoda na wykorzystanie znaku towarowego franczyzodawcy – to element niezbędny, aby Twoja szkoła językowa mogła funkcjonować pod szyldem franczyzodawcy;
  • Wyłączność – czy franczyzodawca zapewnia wyłączność na działalność na danym obszarze;
  • Wsparcie administracyjne – warto sprawdzić, jakiego rodzaju pomocy w tym zakresie może udzielić franczyzodawca. Na przykład, dużym ułatwieniem w bieżącej pracy mogą być przygotowane przez franczyzodawcę wzory umów z pracownikami i klientami lub szkolenia dla personelu i franczyzobiorcy;
  • Oczekiwany wkład własny w początkowym okresie funkcjonowania placówki – wymóg wysokiej opłaty wstępnej, zakupu lokalu oraz kosztownej adaptacji może podciąć skrzydła każdemu młodemu przedsiębiorcy – sprawdź, czy opłata wstępna jest wymagana i jakie koszty będzie trzeba ponieść na start;
  • Wysokość oraz sposób rozliczania opłaty franczyzowej – stała wysoka opłata, nie uwzględniająca wielkości firmy, może okazać się istotnym obciążeniem, silnie wpływającym na możliwość utrzymania płynności finansowej. Szczególnie w okresie czasowo zmniejszonego popytu na nasze usługi, na przykład w okresie wakacyjnym;
  • Możliwość uzyskania wsparcia marketingowego – dowiedz się, czy i w jakim zakresie możesz liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Czy zostaniesz przeszkolony na starcie, czy możesz liczyć na materiały promocyjne – to wszystko ma znaczenie;
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań metodycznych w zakresie organizacji procesu dydaktycznego, programu nauczania czy materiałów dydaktycznych. Doskonale, jeśli franczyzodawca może nam również zapewnić bezpłatne szkolenia i całoroczne wsparcie metodyczne;
  • Zaplecze IT – czy podczas prowadzenia swojej szkoły będzie spoczywało na Tobie zapewnienie technicznych rozwiązań ułatwiających pracę na linii lektor-uczeń, lektor-rodzic? A może franczyzodawca zapewnia takie rozwiązania?

Franczyza z Early Stage – jak wygląda nawiązanie współpracy?

Nasza propozycja współpracy skierowana jest przede wszystkim do pełnych pasji lektorów języka angielskiego oraz właścicieli szkół językowych, chcących rozwinąć swoje skrzydła w branży edukacyjnej. Więcej szczegółów oferty umieściliśmy na dedykowanej stronie internetowej. Nawiązywanie współpracy z naszą siecią zawsze przebiega w czterech etapach, co umożliwia wzajemne poznanie się oraz poczynienie niezbędnych ustaleń.

Etap I – Wysłanie zgłoszenia. Zawrzyj w nim opis swojego doświadczenia zawodowego oraz informację, dlaczego myślisz o prowadzeniu własnej szkoły językowej. Daj się poznać! Jesteśmy ciekawi, kim jesteś. 🙂 A jeśli masz jakieś pytania do nas, chętnie na nie odpowiemy.

Etap II – Rozmowa telefoniczna. Po analizie dokumentów zapraszamy wybrane osoby na rozmowę telefoniczną po angielsku. To fantastyczna okazja, by poznać się bliżej i porozmawiać o swojej wizji rozwoju szkoły językowej z Martą, metodyczką główną Early Stage.

Etap III – Spotkanie na żywo. Czas na spotkanie w szerszym gronie! Przeprowadzasz lekcję pokazową w jednej z naszych szkół w Warszawie oraz spotykasz się w naszym biurze z Izą Michniewicz (dyrektorką ds. rozwoju franczyzy), aby jeszcze lepiej się wzajemnie poznać i omówić warunki współpracy.

Etap IV – Finalizacja procesu. Czyli podpisanie umowy, rozpoczęcie niezbędnych przygotowań i… uruchomienie Twojej wymarzonej szkoły językowej!

Tak wygląda założenie własnej szkoły językowej w czterech krokach wg Early Stage. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rynku szkół językowych w Polsce, poczytać dokładnie o tym, co oferujemy jako franczyzodawca oraz jeśli chcesz poznać historie osób, które już prowadzą z nami swoje szkoły – zapoznaj się z naszą ofertą. A jeśli wolisz porozmawiać, napisz na adres franczyza@earlystage.pl lub zadzwoń pod numer 734-219-412.

Newsletter

Bądź z nami na bieżąco

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, 
co dzieje się w Early Stage – zapisz się do newslettera!