Przeczytaj w 4 minuty 19.12.25

Jak zwiększyć zyski szkoły językowej dla dzieci i młodzieży?

Do Twojej szkoły językowej regularnie dołączają nowi uczniowie i uczennice, masz dobre pomysły na reklamę w okolicy, ale zyski od pewnego czasu stoją w miejscu. Kiedy wydaje Ci się, że placówka stale się rozwija, możesz nie zauważać wypisania się części uczniów, nieudanych kampanii marketingowych czy podwyżek czynszu i opłat stałych. To właśnie takie niedopatrzenia hamują Twój wzrost. Sprawdź, jakie są sprawdzone sposoby, aby zwiększyć zyski szkoły językowej.

W skrócie

  1. Aby zwiększyć zyski szkoły językowej, możesz wprowadzić płatności z góry i ułatwić rodzicom płatności online.
  2. Wdrażaj programy lojalnościowe i system poleceń dla rodziców.
  3. Organizuj kursy, półkolonie i obozy w okresach poza sezonem.
  4. Negocjuj umowy z dostawcami i kontroluj wydatki na media.

Sprawdź też:

Maksymalizacja przychodów z bieżącej działalności

Pierwszym krokiem w zwiększaniu zysku szkoły językowej dla dzieci i młodzieży jest maksymalizacja przychodów z bieżącej działalności. Zamiast zastanawiać się nad dodatkowymi usługami, skup się na tym, co wyróżnia Twoją szkołę na tle innych

Stawiaj na skuteczną reklamę oraz nowych uczniów i uczennice, ale pomyśl także o osobach, które już Ci zaufały. Jak upewnić się, że nie zrezygnują z zajęć w szkole językowej? Czy możesz zaoferować im benefity za lojalność? Może zaproponujesz jedne darmowe zajęcia za zaproszenie do szkoły koleżanki lub kolegi?

Więcej na temat zarządzania finansami szkoły językowej piszemy w:

Sprawdź też:


Strategia cenowa i bogata oferta

Jeszcze przed otworzeniem szkoły językowej na pewno miałeś(-aś) w głowie, jakie usługi będzie oferować placówka. W wielu szkołach lekcje indywidualne i zajęcia grupowe to już standard – jeśli chcesz zachęcić swoich przyszłych klientów, aby właśnie Twoją szkołę językową dla dzieci wybrali, musisz się czymś wyróżnić.

W materiałach promocyjnych, w social mediach i na stronie internetowej podkreśl wysoką jakość kształcenia i lata doświadczenia w nauczaniu. Atutem będą też autorskie materiały dydaktyczne przygotowane dla Twojej szkoły oraz tematyczne zajęcia (np. związane z obchodami różnych świąt). 

Dużym wyróżnikiem będą specjalne kursy, które przygotują dziecko do egzaminu 8-klasisty, matury z angielskiego lub testu Cambridge.

Na przykładzie franczyzy Early Stage, nasza szkoła językowa wyróżnia się nie tylko innowacyjnymi materiałami i podejściem do ucznia, ale i narzędziami do nauki, takimi jak aplikacja muzyczna czy ułatwieniami technicznymi dla rodziców, takimi jak e-dziennik czy płatności online.

Sprawdź też:


Wygodne płatności z góry dla klientów

Aby zadbać o płynność finansową szkoły językowej, warto wprowadzić płatności z góry za cały semestr lub rok nauki. To proste rozwiązanie, które pozwala łatwiej gospodarować funduszami placówki – rozpoczęcie każdego semestru to zastrzyk gotówki. Gospodarowanie finansami szkoły językowej wymaga planu działania, bo przychody w kolejnym miesiącach będą wtedy mniejsze, a w czasie wakacji mogą być prawie zerowe.

Warto pomyśleć też o wygodzie płatności – czy rodzice, zapisując swoje dziecko na zajęcia w szkole językowej, mogą opłacić semestr online? Tradycyjne przelewy to rozwiązanie, które nadal działa, ale odchodzi w zapomnienie na rzecz szybkich płatności, takich jak Blik, Google Pay i Apple Pay. 

Według Autopay11 (1) w 2024 w Polsce najpopularniejszymi metodami płatności online były:

  • Blik (64%);
  • karta płatnicza (38%);
  • szybkie płatności (44%);
  • przelew tradycyjny (31%);
  • Google Pay (13%);
  • Apple Pay (4%).

Sprawdź też:


Lojalność i retencja uczniów

Elementem dbania o przychód szkoły językowej dla dzieci i młodzieży, kluczowym dla jej rozwoju, jest zapewnienie stałej lub rosnącej liczby uczniów i uczennic. Nie wystarczy tylko dobra reklama w sieci – musisz upewnić się, że aktualni klienci są zadowoleni. Wydawanie fortuny na marketing nic nie da, jeśli po semestrze nauki dzieci rezygnują z zajęć.

Doskonałym pomysłem na zatrzymanie aktualnych kursantów w szkole językowej, jest wprowadzenie programów lojalnościowych. Dodatkowe zniżki dla osób, które zdecydują się kontynuować kurs i zapiszą się na kolejny rok, zapewnią stały dochód i kolejnego zadowolonego klienta. Na przykład w szkole Early Stage działa promocja przy zapisie rodzeństwa na lekcje.

Sylwia Nowak pisze dla portalu Naffy22:

Lojalni klienci nie tylko wracają na kolejne lekcji i kupują kolejne produkty, ale i polecają szkołę swoim znajomym, co przyczynia się do wzrostu bazy klientów”.

W wielu szkołach językowych sprawdzi się także system poleceń – rodzice, którzy zachęcą innych do zapisania swoich pociech na zajęcia, otrzymują zniżkę na kurs. Jest to tzw. marketing szeptany.

Sprawdź też:

Dodatkowe źródła zysków szkoły językowej

W miesiącach, gdy uczniów i uczennic jest w szkole mniej (ferie zimowe, wakacje), warto postawić na organizację płatnych kursów. Obóz językowy lub półkolonie to doskonałe rozwiązanie, które odciąży rodziców w czasie wolnym, zapewni dobrą zabawę dzieciom i pozytywnie wpłynie na finanse szkoły językowej. W Early Stage prowadzone są na przykład półkolonie letnie i zimowe Play to Grow.

Sprawdź też:

Optymalizacja kosztów i procesów

Optymalizacja kosztów w szkole językowej polega na zwiększeniu skuteczności i minimalizacji wydatków jednocześnie. Zamiast zatrudniać osobę, która zajmie się administracją, bądź w kontakcie z rodzicami oraz korzystaj z platformy online do zapisów. Warto przeprowadzić także negocjacje dotyczące kosztów stałych, takich jak czynsz, prąd, ogrzewanie.

Skoncentrowanie się na usprawnieniu procedur oraz racjonalnym wykorzystaniu aktualnych funduszy przekłada się na większą stabilność finansową placówki.

Sprawdź też:

Jak optymalizować koszty stałe w szkole językowej?

  • wynajem sali w pobliskiej szkole zamiast zakupu nieruchomości;
  • negocjacje z dostawcami i regularne przeglądanie umów na media;
  • ograniczenie niepotrzebnych wydatków, np. druku materiałów;
  • automatyzacja administracji i korzystanie z systemów do zapisów

Współpracując z Early Stage, franczyzobiorcy otrzymują pełen dostęp do narzędzi zarządzania szkołą i systemu płatności online. Dzięki temu nie muszą kupować drogiego oprogramowania zewnętrznego czy zatrudniać specjalistów IT do stworzenia strony.

Sprawdź też:


FAQ – najczęściej zadawane pytania

Czy płatności z góry naprawdę poprawiają płynność finansową szkoły?

Tak, płatności z góry zapewniają duży wpływ środków, co ułatwia stworzenie planu wydatków. Dzięki nim szkoła może stabilniej zarządzać kosztami stałymi. Zmniejsza to też ryzyko rezygnacji w trakcie semestru, bo opłata jest już uiszczona.

Jak mierzyć efektywność programów lojalnościowych i systemu poleceń?

Skuteczność programów lojalnościowych można ocenić, śledząc liczbę uczniów, którzy wracają na kolejny semestr dzięki programowi. Dla nowych osób dodawaj małą ankietę przy zapisach, skąd dowiedzieć się o szkole językowej.

Źródła:

  1. Raport: Finanse w czasach niepewności (2024). Autopay.
    https://autopay.pl/baza-wiedzy/aktualnosci/finanse-w-czasach-niepewnosci-edycja-2024  ↩︎
  2. Nowak, S. (2024). Twoja dochodowa szkoła językowa – od czego zacząć? Naffy.
    https://www.naffy.io/blog/twoja-dochodowa-szkola-jezykowa ↩︎

Newsletter

Bądź z nami na bieżąco

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, 
co dzieje się w Early Stage – zapisz się do newslettera!