Samodzielne prowadzenie szkoły językowej – wzloty i upadki
Otwarcie własnej szkoły językowej, stworzenie wszystkiego od zera, zbudowanie placówki bez dodatkowego wsparcia daje ogromną satysfakcję. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wymaga to ogromnej dawki poświęcenia i wielkiego zaangażowania. W takiej sytuacji po prostu nie ma miejsca na kompromisy. Jest za to ogromna odpowiedzialność prawna, finansowa, a często także emocjonalna – w końcu od Ciebie zależy każda decyzja.
Budując szkołę językową samodzielnie, decydujesz o sposobie nauczania, rozwoju swoim i kadry, o wartościach, ideach towarzyszących nauczaniu. Bierzesz na siebie przy tym ogromną odpowiedzialność, długą listę obowiązków i konieczność samodzielnego rozwiązywania niejednego problemu.
Zanim zdecydujesz się na ten model, sprawdź plusy i minusy prowadzenia szkoły językowej. W końcu – jak wchodzić na tę głęboką wodę, to ze świadomością tego, co nas w niej czeka.
Czy potrzebujesz partnera do prowadzenia szkoły językowej?
Partnerstwo zawsze wzmacnia, oczywiście pod warunkiem, że obie strony są w nie zaangażowane, odpowiedzialne i łączy je wspólny cel. Takie partnerstwo w przypadku szkoły języka angielskiego może znacznie ułatwić Ci nie tylko otwarcie placówki, ale i jej późniejsze prowadzenie. Na początek, odpowiedzialny franczyzodawca:
- pomoże Ci w sprawach administracyjno-organizacyjnych związanych z formalnościami niezbędnymi do otwarcia szkoły: osobie, która robi to pierwszy raz spełnienie wszystkich wymogów może się wydawać bardzo trudne, marka, która robi to po raz kolejny, doskonale wie, jak działać;
- podzieli się z tobą niezbędnym know-how, które umożliwi Ci sprawne pozyskiwanie klientów, lektorów, przejście przez kolejne etapy organizacji nauczania: od rekrutacji po podpisywanie umów z rodzicami;
- wesprze nazwą marki, logotypem, za którym – jak w przypadku Early Stage – stoi rzesza zadowolonych klientów, długi staż na rynku usług edukacyjnych, stabilna pozycja i pewność dotycząca jakości nauczania; takie oparcie może się okazać bezcenne w pozyskiwaniu klientów, szczególnie jeśli franczyzodawca bierze na siebie część obowiązków komunikacyjnych, prowadzenia social mediów, strony www itd.
Nie ma jednego dobrego momentu na otwarcie szkoły językowej. Są natomiast lepsi i gorsi partnerzy, dlatego przed podjęciem decyzji o współpracy franczyzowej, koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi szczegółami, warunkami umowy, obowiązkami każdej ze stron, a także kwestią rozliczeń. Zobacz, jak wygląda franczyza w marce Early Stage.
Prowadzenie szkoły językowej – współpraca na każdy dzień
Współpraca partnerska to nie tylko nieco łatwiejsza (co dalej nie oznacza, że banalnie prosta i niewymagająca zaangażowania) droga do otwarcia szkoły, lecz także bezcenne wsparcie w codziennym jej prowadzeniu.
Know-how, którym może się z Tobą podzielić franczyzobiorca, okazuje się często absolutnie bezcenny. W Early Stage do Twojej dyspozycji oddajemy także autorskie materiały dydaktyczne, które powstały w oparciu o sprawdzoną metodę Joanny Zarańskiej – autorytetu w dziedzinie nauki języka angielskiego dla dzieci i młodzieży. Ten model nauczania pozwala osiągać wyjątkowe efekty, a także zaproponować rodzicom uczniów, alternatywny model nauki względem tradycyjnej szkolnej metody podawczej.
Dzieci w Twojej szkole mogą się świetnie bawić, a do tego efektywnie, z pełnym zaangażowaniem i bez przymusu – uczyć. Ta baza okazuje się bezcenna, ponieważ pozwala Ci zatrudniać zarówno doświadczonych lektorów, jak i tych początkujących, którzy jednak są otwarci na inny model nauki.
Oprócz bogatego zestawu materiałów dydaktycznych otrzymujesz możliwość uczestnictwa Twojego, kadry lektorskiej i administracyjnej w bezpłatnych szkoleniach. Do tego dokładamy stałą opiekę metodyczną, a także dostęp do ogromnej bazy narzędzi online.
Współpraca z partnerem może Ci także pomóc uniknąć często popełnianych błędów, które sprawiają, że klienci nie przedłużają umów, odchodzą, korzystają z usług konkurencji. Ogromne znaczenie dla tego typu placówki ma jakość świadczonych przez nią usług edukacyjnych, ale także poziom kontaktu, jaki oferuje szkoła czy umiejętność budowania trwałych relacji z uczniami i ich rodzicami.
Zobacz, z jakiego powodu tracisz klientów i jak temu zapobiec? Dzięki odpowiednio dobranemu franczyzodawcy możesz wielu z tych błędów uniknąć. Partner biznesowy, odciążając Cię od wielu obowiązków, pozwala Ci skupić się na rozwoju szkoły.