Otwierając szkołę językową, wchodzisz w rolę przedsiębiorcy. Aby odnieść sukces, niezbędna jest analiza rynku, która będzie podstawą przygotowania strategii rozwoju...
Własna szkoła językowa to marzenie wielu przedsiębiorczych lektorów języka angielskiego. Dziś, dzięki wykorzystaniu systemu franczyzowego, łatwiej niż kiedykolwiek można zrealizować ten cel, dając sobie szansę na sukces zawodowy oraz ekonomiczny. W tym wpisie odpowiemy na najczęściej pojawiające się pytania i pokażemy, jak w praktyce może wyglądać działalność w ramach edukacyjnej sieci franczyzowej.
CzytajProwadzenie szkoły języka angielskiego to zadanie dla tych, którzy łączą w sobie poczucie misji i żyłkę do prowadzenia biznesu. W końcu tutaj chodzi o tworzenie nowoczesnego miejsca do nauki, atrakcyjnych miejsc pracy i sprawnie działającego biznesu. Franczyza to jeden z modeli, który w przypadku szkoły językowej sprawdza się wyjątkowo dobrze. Sama franczyza to jednak tylko początek, liczy się także to z kim wchodzisz w taką współpracę. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak w Twoim własnym przedsięwzięciu pomoże Ci franczyza z Early Stage, zapraszamy do lektury.
CzytajWedług wstępnych danych GUS w styczniu 2024 roku inflacja osiągnęła 3,9 proc. Pierwszy raz od od marca 2021 roku wynosi poniżej 4 proc. To dobra wiadomość. Nadal jednak, otwierając biznes w obecnych czasach, należy zastanowić się, jak zabezpieczyć się przed wzrostem cen. Czy franczyza jest dobrym pomysłem w takiej sytuacji?
CzytajFranczyza to model partnerski, który działa na zasadzie win-win. Franczyzobiorcą jest osoba chętna na otworzenie własnej działalności, która potrzebuje jednak odpowiedniego zaplecza – zarówno merytorycznego jak i odciążającego finansowego. Natomiast franczyzodawcą nazwiemy firmę, która za procent od udziału w prowadzeniu przedsięwzięcia dzieli się swoim doświadczeniem i cennym know-how.
CzytajMyśląc o własnej szkole językowej, warto zastanowić się, na jakim rynku będzie ona funkcjonowała. Należy wziąć pod uwagę uwarunkowania lokalne, ale te krajowe również nie pozostają bez znaczenia. Porozmawiajmy zatem o rynku szkół językowych w Polsce.
CzytajW jakich barwach maluje się przyszłość szkół językowych? Czy ta branża ma potencjał, czy raczej powoli odchodzi ku zapomnieniu? Jeśli planujesz założyć własną szkołę językową, to na pewno nurtują Cię te i podobne pytania, ale nie martw się – przyszłość branży szkół językowych ma się dobrze! W tym artykule opowiem Ci, dlaczego tak uważamy. Zapraszam do lektury.
CzytajPojęcie ustalania granic zwykle pojawia się w naszej świadomości najczęściej dopiero wtedy, gdy coś zaczyna nam faktycznie przeszkadzać. Poczucie nadmiernego napięcia w relacjach międzyludzkich, zbyt duże obciążenie obowiązkami czy przepełniony kalendarz mogą w dłuższej perspektywie przyczynić się do spadku motywacji czy zadowolenia z prowadzenia własnego biznesu, a nawet wypalenia zawodowego. A przecież asertywność przydaje się nie tylko w życiu zawodowym. Dbanie o zdrowe granice to szansa na osiągnięcie upragnionego balansu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury!
CzytajKrok do świata biznesu to marzenie wielu przedsiębiorczych osób. Praca na własny rachunek może być zwieńczeniem wieloletniej kariery lub wręcz odwrotnie, marzeniem pielęgnowanym od najmłodszych lat, które pieczołowicie zostało zaplanowane jeszcze na długo przed ukończeniem studiów.
CzytajNa początku prowadzenia własnej szkoły językowej wiele energii poświęca się temu, by zapewnić sobie napływ nowych uczniów. Działania marketingowe, kampanie informacyjne czy lekcje próbne z pewnością pozwalają przyciągnąć do Twojej placówki kolejnych klientów. Osiągnięcie sukcesu w dłuższej perspektywie wymaga jednak nie tylko opanowania sposobów efektywnego ich pozyskiwania, ale również tego, by zostali z nami na dłużej. W każdym biznesie dzieje się tak, że klienci przychodzą i czasem również rezygnują z usług. Jeśli chcesz dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje oraz jak temu przeciwdziałać, zapraszamy do lektury.
CzytajBez względu na to, czy już prowadzisz własną szkołę językową, czy dopiero planujesz jej otwarcie – jednym z wyzwań, z którymi się zmierzysz, będzie właściwe zbalansowanie kosztów funkcjonowania firmy z jej przychodami. Ostatecznie od tego właśnie zależy ekonomiczny wynik działalności. Zastanówmy się, jakiego rodzaju koszty ponoszone są w związku z prowadzeniem tego typu przedsięwzięcia oraz co można zrobić, aby utrzymać je na odpowiednim poziomie, zapewniającym rentowność Twojej szkole językowej.
CzytajMyślisz o rzuceniu etatu i spełnieniu swojego marzenia o byciu swoim własnym szefem? Zanim założysz własną firmę, zatrzymaj się na chwilę i poznaj zdrowe nawyki w biznesie. Zebraliśmy 8 wskazówek, które będą pomocne nie tylko na początku Twojej przygody “na swoim”, ale również na dalszych etapach prowadzenia biznesu.
CzytajDecyzja zapadła – realizujesz od dawna wymarzony plan i otwierasz własną szkołę językową. Formalności załatwione, pracownicy podpisali umowy, lokal gotowy do przyjęcia pierwszych uczniów. Ale jak ich do siebie przekonać? Czym zachęcić do wybrania właśnie Twojej placówki? Jak promować swoją szkołę językową? Oto 5 podstawowych wskazówek!
Czytaj