Do zalet prowadzenia franczyzy szkoły języka angielskiego należą między innymi: możliwość rozwoju i czerpania z doświadczenia innych franczyzobiorców lub metodyków z centrali, bezpieczny i nieobciążający model finansowy, większe szanse na sukces oraz możliwość budowania własnej marki osobistej (personal branding). Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj ten artykuł!
14 zalet prowadzenia franczyzy szkoły języka angielskiego
Jakie są więc główne zalety prowadzenia franczyzy szkoły językowej? Przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową listę 14 plusów tego modelu prowadzenia biznesu.
1. Posiadanie własnego biznesu
Jeżeli marzysz o możliwości samorealizacji i spełnienia marzeń, a równocześnie zależy Ci na nauczaniu języka angielskiego, to franczyza jest idealnym rozwiązaniem. We franczyzie to Ty jesteś dyrektorką/dyrektorem szkoły. Organizujesz jej pracę, planujesz lokalne działania marketingowe, prowadzisz niektóre zajęcia… A przy tym otrzymujesz wsparcie Centrali.
Zobacz też:
– Jak ocenić potencjał rynkowy dla franczyzy szkoły językowej w określonym obszarze?
2. Niezależność finansowa
Prowadząc franczyzę szkoły języka angielskiego, to od Ciebie zależy, ile zarobisz. Nasz model finansowy jest rentowny już od samego początku działalności, a to dlatego, że:
- nie wymagamy od Ciebie posiadania własnego lokalu,
- kaucja w wysokości 3 tys. zł jest zwrotna,
- opłata franczyzowa wynosi 12-8% przychodu.
Zobacz też:
– Czy warto założyć franczyzę szkoły języka angielskiego w 2024 roku?
3. Wiara w produkt i współpraca z ludźmi o podobnych wartościach
Dzięki franczyzie możesz współpracować z ludźmi, którym tak jak Tobie zależy na szerzeniu znajomości języka angielskiego wśród dzieci i młodzieży.
Zobacz, jak o współpracy z Early Stage mówi Anna Chęcińska, franczyzobiorczyni z Łodzi⤵️
4. Możliwość rozwoju
Kolejnym atutem franczyzy jest to, że pozwala Ci na dalszy rozwój dzięki wymienianiu się doświadczeniami z innymi franczyzobiorcami czy szkoleniom organizowanym przez centralę (tak jak ma to miejsce u nas).
5. Wsparcie w budowaniu marki osobistej
Do zalet prowadzenia franczyzy szkoły języka angielskiego należy również wsparcie od samej sieci, a w Early Stage dbamy również o Twoją markę osobistą.
Termin „marka osobista” stał się jednym z pojęć stosowanych w odniesieniu m.in. do: budowania strategii komunikacji osób pełniących funkcje publiczne; zarządzania zespołem w duchu przywództwa; budowania przewagi konkurencyjnej i wartości przedsiębiorstwa poprzez rekrutowanie właściwych pracowników; rozwijania przedsiębiorstw w oparciu o markę lidera.
Agnieszka Walczak-Skałecka „Granice pojęcia »marka osobista«”
Zobacz też:
– Jakie wsparcie otrzymasz jako franczyzobiorca szkoły językowej Early Stage?
6. Uznana, rozpoznawalna marka
Wybierając franczyzę, Twoja szkoła przechodzi pod szyld znanej marki. Dzięki temu łatwiej przyciągasz uczniów i wzbudzasz zaufanie już od pierwszego dnia.
7. Szybki rozwój biznesu i szybki zarobek
Franczyza to też potencjał – dzięki współpracy z nami i naszemu rentowemu modelowi, możesz znacznie szybciej zacząć zarabiać na swojej szkole (już od pierwszych miesięcy) i rozwijać swój biznes szybciej niż w przypadku samodzielnej szkoły językowej. To zaś wpływa na Twoją motywację, popychając Ciebie i Twój biznes jeszcze mocniej do przodu.
8. Dostęp do sprawdzonych rozwiązań
Strategie rozwoju szkoły, autorskie materiały, skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne metody nauczania języka angielskiego – otrzymasz je wszystkie wraz z założeniem franczyzy Early Stage.
Poznaj historię Anny Jabcoń, franczyzobiorczyni Early Stage w Mysłowicach ⤵️
9. Zarządzanie przez wartości
W Early Stage zależy nam na Twojej szkole i tym, jak sobie poradzisz. Dlatego dbamy, aby nauczyć Cię modelu zarządzania przez wartości i tym samym pomóc Ci stworzyć przyjazne środowisko nie tylko dla uczniów, ale również dla lektorów.
10. Poczucie bezpieczeństwa
Rozpoznawalna marka, skuteczne strategie i gotowe materiały marketingowe i sprawiedliwy model finansowy – to wszystko sprawia, że możesz czuć się bezpiecznie, zakładając własną szkołę językową.
11. Spokój
Franczyza daje Ci też spokój – jeżeli wystąpi jakikolwiek problem, to wiesz, że masz do kogo zwrócić się o pomoc.
Nowi franczyzobiorcy mogą liczyć przede wszystkim na ogrom wsparcia z zakresu marketingu, administracji, działań HR i EB (employer branding, budowanie wizerunku pracodawcy wśród potencjalnych pracowników – przyp. red.) oraz rozwiązań IT.
Anna Jabcoń, franczyzobiorczyni Early Stage z Mysłowic
12. Dawanie uczniom dostępu do edukacji na najwyższym poziomie
Metodycy ES w oparciu o szkolną podstawę programową, wieloletnie doświadczenie, stały kontakt z lektorami oraz ich cenny feedback opracowali ścieżkę rozwoju ucznia Early Stage. Uwzględnia ona umiejętności związane z językiem angielskim, ale także stopniowe pogłębianie różnorodnych kompetencji niezbędnych w świecie XXI wieku.
Metoda Early Stage jest wynikiem wieloletniego (bo w tym roku już 30-letniego!) doświadczenia w uczeniu dzieci i młodzieży. Uczymy zgodnie z podejściem growth-mindset, które traktuje uczenie się jako proces. Dzięki niemu nasi uczniowie nie boją się wyzwań, chcą się rozwijać dalej, bo wiedzą, że ewentualny błąd nie przekreśla ich dotychczasowych osiągnięć, a jest jedynie etapem na drodze do nowego celu.
Katarzyna Pfanhauser, koordynatorka ds. rozwoju franczyzy Early Stage
Dowiedz się więcej o kompetencjach XXI wieku:
– Kompetencje i zawody XXI wieku [DARMOWE WEBINARIUM]
13. Stworzenie dobrego środowiska dla lektorów
Prowadzenie franczyzy szkoły języka angielskiego to nie tylko okazja do zadbania o edukację najmłodszych, ale również do stworzenia miejsca pracy przyjaznego Twoim kolegom i koleżankom po fachu.
Zobacz też:
– Teacher’s Universe, czyli materiały dodatkowe od Early Stage na lekcje angielskiego dla lektorów
14. Wypracowana kultura organizacyjna
Kultura organizacyjna to zbiór norm, wartości zachowań i znaczeń charakterystyczny dla danej firmy. Jest ona niezwykle ważna – w przypadku, gdy zakładasz szkołę samodzielnie, brak sprawdzonej kultury organizacyjnej może zniechęcać lektorów do współpracy.
Franczyza staje się coraz popularniejsza
Zgodnie z raportem ConQuest consulting z 2022 roku, na rynku szkół językowych widoczny stał się pewien trend: samodzielne szkoły konsolidują się i przechodzą pod skrzydła większych sieci w ramach franczyzy.
Wniosek z tego jest prosty: osoby prowadzące własne szkoły języka angielskiego same dostrzegają korzyści płynące z przejścia właśnie na ten model biznesowy.
Co to oznacza? Że jeśli planujesz założenie własnej szkoły językowej, najlepszym wyborem będzie właśnie franczyza – szczególnie że znasz już jej wszystkie zalety. Dlatego nie wahaj się i wybierz właśnie ten model. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a my pomożemy Ci wystartować z Twoją własną szkołą języka angielskiego!
Przeczytaj również:
– Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać franczyzobiorca szkoły językowej?
Źródło:
– Walczak-Skałecka A. Granice pojęcia „marka osobista”. Annales I – Philosophy and Sociology VOL. XLIII, 1 DOI: 10.17951/i.2018.43.1.269-286.