Na koszty prowadzenia franczyzy składają się standardowe koszty prowadzenia biznesu, a także comiesięczna opłata franczyzowa. Na samym początku wiele franczyz wymaga opłaty akcesyjnej za możliwość przyłączenia się do marki (w Early Stage jej nie wymagamy). Ile zarabia franczyzobiorca? Ile wynoszą te koszty założenia i prowadzenia franczyzy? Na jakie wydatki musi się przygotować franczyzobiorca na początku i w trakcie prowadzenia biznesu? Sprawdź poniżej, jak to oszacować.
Zobacz też:
- Własna szkoła angielskiego: Inwestycje, koszty, planowanie budżetu
- Skąd wziąć pieniądze na start własnej szkoły językowej?
Ile zarabia franczyzobiorca, czyli koszty założenia franczyzy
Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jakie przychody wygeneruje Twoja szkoła językowa. Dlatego trudno jest określić dokładnie, ile zarabia franczyzobiorca co do złotówki. Jednak możemy Ci nieco pomóc i podpowiedzieć, jakie koszty wiążą się z założeniem i prowadzeniem franczyzy.
Na pierwszy ogień weźmy opłaty początkowe. Z jakimi wydatkami wiąże się założenie franczyzy?
Zobacz też:
📍Franczyzowa opłata akcesyjna na początek
Zacznijmy od samego początku, czyli od opłaty akcesyjnej. Jest to jednorazowa opłata uiszczana przez franczyzobiorcę na rzecz franczyzodawcy za przyjęcie w poczet franczyzy.
Wysokość opłaty akcesyjnej różni się w zależności od franczyzy. Co ważne, w Early Stage nie pobieramy tej opłaty – wymagamy od Ciebie jedynie kaucji zwrotnej o wysokości 3 tys. złotych. Środki wrócą do Ciebie we wrześniu, po uruchomieniu pierwszych grup.
Zobacz też:
- Jak zostać franczyzobiorcą?
- Kim jest franczyzobiorca i jakie są jego obowiązki?
- Mała franczyza jednoosobowa – czy to dobry pomysł na biznes?
- Czy franczyza jest dla mnie? Czyli pytania, które warto sobie zadać przed założeniem szkoły językowej
📍Materiały edukacyjne na początek działalności
Planując budżet własnej szkoły językowej, musisz pamiętać o zakupie odpowiednich materiałów edukacyjnych. W przypadku franczyzy Early Stage konieczne jest zamówienie naszych autorskich podręczników dla lektorów (zestawy dla uczniów są opłacane przez rodziców). Są one niezbędne do pracy, ale też do prezentacji przed rodzicami, czyli de facto do pozyskiwania klientów.
Zobacz też:
📍Materiały marketingowe
W Early Stage zapewniamy Ci niezbędne projekty materiałów marketingowych, a w Twojej gestii pozostaje ich zakup lub wydruk. – Dajemy również możliwość zamawiania gadżetów centralnie, za naszym pośrednictwem. Wiem, że dla wielu franczyzobiorców i franczyzobiorczyń jest po prostu wygodne – dodaje Dominika Kulawczuk, specjalistka ds. marketingu w Early Stage
To, ile przeznaczysz na ten cel, zależy tylko od Ciebie. Równocześnie, nie jesteś w stanie uniknąć tych kosztów – bez materiałów promocyjnych nie spopularyzujesz swojej placówki.
Zobacz też:
📍Lokalne akcje promocyjne
Jeżeli zastanawiasz się, jak pozyskać klientów do szkoły językowej sposobami innymi, niż rozdawanie materiałów marketingowych, to wiedz, że istnieje jeszcze jeden skuteczny sposób – lokalne akcje promocyjne. Zakładanie własnych stoisk w trakcie wydarzeń organizowanych w okolicy, przygotowywanie własnych wydarzeń, zatrudnianie pracowników do pomocy – to wszystko to dodatkowe koszty potrzebne w celu wypromowania nowej szkoły językowej. Koszty, na które musisz się przygotować.
Sprawdź też:
- Jak sprawdzić lokalny potencjał rynku szkół językowych?
- Jak ocenić potencjał rynkowy dla franczyzy szkoły językowej w określonym obszarze?
📍Reklama online
Promowanie swojej szkoły językowej w Internecie jest obecnie oczywistością. My jako franczyzodawca zajmujemy się marketingiem online: prowadzimy stronę earlystage.pl i zajmujemy się pozycjonowaniem jej i podstron poszczególnych filii. Prowadzimy także działania płatne, w tym kampanię zapisową.
Prowadzimy kampanię zarządzaną centralnie we wszystkich lokalizacjach, w których działają nasi franczyzobiorcy i nasze franczyzobiorczynie. Jeśli chcą zainwestować w większą intensyfikację w swojej miejscowości, dodatkowo wspieramy w tworzeniu i prowadzeniu kampanii indywidualnych w Google, na Facebooku i Instagramie
– Agnieszka Batory, specjalistka ds. mediów płatnych w Early Stage
Na taką dodatkową intensyfikację trzeba zaplanować własny budżet (w ustaleniu, ile potrzeba środków na skuteczną, lokalną kampanię online, także wspiera nasza specjalistka!).
Zarobki franczyzobiorcy a stałe koszty prowadzenia szkoły językowej
Omówiliśmy już koszty początkowe franczyzy. Przejdźmy więc to tego, co wpływa na comiesięczne zarobki franczyzobiorcy, czyli koszty stałe prowadzenia biznesu edukacyjnego.
Zobacz też:
- Wady i zalety prowadzenia własnej szkoły językowej
- Na czym polega współpraca franczyzowa w szkole językowej?
- Jak założyć szkołę języka angielskiego: Samodzielnie czy ze wsparciem franczyzy?
- Jakie są zalety prowadzenia franczyzy szkoły języka angielskiego?
📍Opłata franczyzowa – ile wynosi?
Opłata franczyzowa to stała opłata wynosząca procent z dochodów (lub przychodów) wygenerowanych przez Twoją szkołę językową. Różni się ona w zależności od rodzaju franczyzy. Wielkość Twojej szkoły językowej również może mieć na nią wpływ – jeżeli grup jest dużo, to najczęściej sama wysokość opłaty się zmniejsza.
Opłata franczyzowa – ile wynosi w Early Stage?
Widełki opłat franczyzowych w Early Stage to 12–8% realnych wpłat klientów danej franczyzy. Warunki są negocjowane indywidualnie, ale zazwyczaj początkujące franczyzy odprowadzają 12% od realnej sumy wpłat w danym miesiącu, a te, które już prosperują dłuższy czas – 8%.
📍Opłaty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
Naturalnie, oprócz opłaty franczyzowej musisz uiścić również opłaty związane z prowadzeniem własnego biznesu: księgowość i administrację, wypłaty dla lektorów, itp.
📍Koszty utrzymania szkoły językowej we franczyzie
Poza powyższymi opłatami, na zarobki franczyzobiorcy oddziałują również koszty utrzymania szkoły językowej. Należą do nich, między innymi:
- zakup podręczników oraz materiałów edukacyjnych (kompletów lektorskich),
- zakup artykułów biurowych, takich jak markery, brystole,
- utrzymanie lokalu (opłata za wynajem sali lub przygotowanie jej do zajęć),
- opłata za prowadzenie skrzynki mailowej w naszej domenie,
- koszty szkoleń kadry lektorskiej.
Sprawdź też:
Czy franczyza szkoły językowej się opłaca?
Jak widzisz, opłat jest wiele. Czy zatem opłaca się założyć własną szkołę językową? Jak najbardziej! Mimo że trudno określić, ile realnie zarabia franczyzobiorca szkoły językowej, to zyski zazwyczaj znacząco przekraczają koszty. Dlatego nie wahaj się – dołącz do zespołu franczyzobiorców Early Stage!
👉 Szukamy franczyzobiorców Early Stage! Dołącz do nas! 👈
Sprawdź też:
- Szkoła językowa w systemie franczyzowym krok po kroku
- Jakie wsparcie otrzymasz jako franczyzobiorca szkoły językowej Early Stage?
- Jak działa franczyza szkoły językowej w Early Stage?
- Czy franczyza to dobry pomysł w czasie inflacji?
- Jaka franczyza edukacyjna opłaca się w 2024 roku?
- 8 nawyków, które pomogą Ci osiągnąć sukces w biznesie. Poradnik dla (przyszłych) przedsiębiorców
Ciekawe tematy dla Ciebie:
biznes a inflacja edukacja franchising franczyza franczyza bez wkładu własnego franczyza co to franczyza do 10 tys. zł franczyza edukacyjna franczyza jednoosobowa franczyza w czasie inflacji franczyza w małym mieście franczyza w Polsce franczyzobiorca historia franczyzy koszty franczyzy kultura organizacyjna mała franczyza metoda najlepiej zarabiające franczyzy opłata franczyzowa organizacja półkolonii półkolonie szkoła języka angielskiego umowa franczyzowa własna firma własna szkoła językowa własny biznes zalety franczyzy